Dodaj stronę do...

Bookmark dodajdo.com
Add to Technorati Favorites

niedziela, 8 czerwca 2008

Moje RSS'y

O istnieniu komputera i internetu "dowiedziałem sie" bardzo niedawno-ale to szczegół.Jakieś 5 miesięcy po zaślubinach z kompem i internetem wpiąłem pierwszy czytnik RSS.To był Paseczek i dopiero niedawno sie go pozbyłem.Służył mi dzielnie i solidnie.Prosty,bardzo prosty i to główna zaleta tego programu.Nie zajmuje prawie w ogóle miejsca na ekranie,co też nie bez znaczenia.Na jednej z 4-rech stron monitora na bieżąco wyświetlają się wiadomości,coś jak na pasku u dołu ekranu w telewizji.Później wpadłem na KlipFolio i do dziś zresztą go używam,choc coraz rzadziej .Moim zdaniem jest "najefektowniejszy",tzn. wizualnie jest bardzo atrakcyjny,z wszystkich znanych mi czytników RSS Ma masę możliwości konfiguracji.Wygląd i kolor dowolnie można zmieniać za pomocą tzw."skórek"dodawać np.czytnik aktywności dysku,Ram'u,poczty,itd.Do funkcjonalności nie można sie przylepić.Robi to do czego został stworzony i do tego jest po prostu bardzo ładny-mówiąc nieprofesjonalnie.No ale to nieprofesjonalny blog.Mam też GreatNews,i także służy mi dobrze.Bardzo przejrzysty i czytelny,z możliwością zmian stylów ,formy przedstawiania wiadomości,no i po polskiemu,co dla mnie jest arcyważne(no przesadziłem,ale ważne)Korzystam też jak chyba wszyscy z GoogleReader.Z tą usługa trudno konkurować.Jest bardzo dobra,dająca mase mozliwości,i zwykłej przyjemności z jego urzytkowania,a dzieki dodatkom typu BETTER GREADER "rss-owanie'to czysta przyjemność.Funkcjonalność Google Reader jest bardzo duża,i nie będę o tym sie rozpisywał.Wszystko jest ładnie i czytelnie wyłożone na stronie głównej GR.Wspominałem zresztą o tym w poprzednich wpisach.To co ludzie sobie bardzo cenią,to fakt,ze nie trzeba instalować na dysku oddzielnej aplikacji,choć przy dzisiejszym sprzęcie...oszczędność ram,czy miejsca na dysku-właściwie odchodzą w niepamięć.Właściwie z powodzeniem starczyłby jeden czytnik,ale ja mam coś nie tak chyba z głową i lubie popróbowac wielu.
Bardzo popularne sa-i do tego bardzo dobre czytniki online,które stanowią składowa część takich usług jak choćby świetny NETVIBES(rss'y w Netvibes to czysta przyjemność).Netvibes zmienił się zresztą ostatnio na bardziej webdwazerowy,choć właściwie takim był zawsze.Bardzo lubię także Bloglines i mam tam konto od dość dawna.Wnerwia mnie tylko,ze nie ma polskiej wersji.Ale jest to usługa bardzo popularna i dobra.Co do krajowych odpowiedników czytników online typu Startowy-to choć na prawdę nie jestem wybredny i skory do krytyki jako laik i amator,to po prostu nie spasował mi i koniec.Może tylko mnie,inni są zadowolnieni.Być może w nowej wersji Startowy 2 zmieni się coś na lepsze.Mówię tylko o czytniku RSS,o tym,ze w Startowym zupełnie mi nie spodobał się.Natomiast dla odmiany bardzo polubiłem usługę,mało popularna i znana o nazwie AXV.PL.Ma oczywiście czytnik rss,słuźy tako jako schowek na zakładki..Polecam ta usługę do przetestowania.Nie wiem jakie ma opinię specjalistów,ja jednak z niej jestem zadowolony i spełnia swoją funkcje w 100%.Ale powtarzam to tylko moje zdanie.Co do CAFE NEWS-nie mam jeszcze wyrobionej opinii.Mam tam konto od niedawna,ale póki co nie mogę narzekać.Cafe News oferuje także cała game innych usług,ale nie ma tam nic odkrywczego czy oryginalnego.Kolejny tego typu portal-polski na szcęście,tzn.po polsku. ;-)
Właściwie każdy portal,czy to duzy czy mały ma swój czytnik rss.To dobrze.Sęk w tym,że s one za małymi wyjątkami takie jakieś niejakie,powielane i nie powalają,ani nie zachwycają.Polskie wersje AOL,MSN,także,ale słowo,sami sprawdzicie-to nic rewelacyjnego.Przeładowane reklamami portale młodzieżowe z merytorycznie mierna treścią.Ale mowa dziś o rss'ach.A takowe mają.Jakie?Polecam ocenie każdego z użytkowników.
Wymieniłem zaledwie kilka z całej masy usług typu RSS.Jeśli o mnie chodzi korzystam do dziś i chyba zostanę przy nich z kilku,tzn.Netvibes.Google Reader,bardzo dobry czytnik w przeglądarce-znakomitej przeglądarce FLOCK(zupełnie ja pominąłem,a jest na prawdę świetna-tak jak niektóre dodatki do FireFoxa takie jak choćby Sage,czy Wizz RSS,to te które znam,a jest ich dużo duuużo więcej)
A na koniec wygaszacz ekranu,który jest...także czytnikiem RSS 3D-bardzo efektownym.Ktoś włożył w to trochę pracy,ale efekt...no nie wiem...mi sie podoba.Miałem go jakiś czas zainstalowanego,ale ...to bardzo ładne cieszące zmysły ,oczy-bawitko trójwymiarowe.RSS-tylko trochę w innej formie.



Tu do pobrania

Brak komentarzy: